רשימה של טיפים לנוסעים לארה"ב

לאחר הטיול שלי לכמה ערים בארה"ב החלטתי לרשום כאן כמה טיפים שיעזרו לי ולאחרים לחסוך כסף בעתיד ולהיות צרכנים יותר נבונים.

טיפ מספר 1: חברות מטוסים.
צריך לשים לב לתנאים המיוחדים של כל חברת תעופה כאשר משווים בין המחירים - המחיר לא תמיד משקף את כל העלות של הטיסה בהתאם לצרכים של כל נוסע. ההבדל הוא לא תמיד באוכל/שירות - שזה בעיני החלק הכי לא רלוונטי לבחירת טיסה.
כך למשל יש חברות שמאפשרות לקחת שתי מזוודות ב economy class, יש חברות בטיסות פנימיות שדורשות לשלם גם על המזוודה הראשונה מה שמידית מוסיף למחיר הטיסה ומבלבל את הבדיקה.
ב BlueJet למשל המזוודה הראשונה חינם, לעומת Delta שבה צריך לשלם (בטיסה פנימית).
כמו כן יש חברות שיותר מקפידות על המשקל של המזוודות ויש כאלו שמוותרות אם מדובר בחרגיה קטנה - זה גם תלוי בשדה התעופה ובפקיד.
בלקיחת נוזלים למטוס מדיניות שונה בין החברות - למשל בAir Canada מותר לעומת Delta - אסור.

טיפ מספר 2: כרטיסים
בד"כ בכל מלון שאליו מגיעים מציע טיולים בעיר - אבל אין לכם הרבה אפשרויות לבדוק האם עובדים עליכם או מציעים מחיר הגיוני וסביר. לכן בד"כ כדאי לכם להזמין כמה שיותר דרך האינטרנט ולתת לעצמכם זמן סביר להגיע לכל מקום.
בלאס וגאס - עדיף באופן גורף לא לקנות כרטיסים בתוך המלון אלא ללכת למקום שנמצא מול מלון ה Ceasar (מלון מרכזי וענק) ושם לרכוש כרטיסים בחצאי מחיר ליום/יומיים למחרת. אפילו משתלם יותר מהאינטרנט.
אם לא מזמינים מראש יתכן כמובן שלא יהיו כרטיסים בכלל - כך שעדיף ללכת עם ראש נקי גם אם מדובר בלקיחת סיכון מסויים (קנייה שיכולה ללכת לאיבוד אם מבטלים את כל הטיול או את הביקור באותה עיר).
כרטיסים לתיאטרון (broadway למשל) כדאי לעשות במחירים אטרקטיביים ברחובות העיר (ליד המקום עצמו) ולא דרך האינטרנט מכיוון שניתן לקנות גם כן בחצאי מחיר או קרוב לזה.

טיפ מספר 3: קניות.
המחירים בניו יורק יקרים בד"כ. אם יש אפשרות לקנות מחוץ לעיר - מומלץ. גם אם משהו נראה לכם שם זול יחסית למה שיש בארץ, אם מתרחקים - ניתן לקנות במחירים נמוכים בהרבה. בלאס וגאס יש חנויות outlet עם מחירים מצחיקים בכניסה לעיר (סוף רחוב las vegas boulevard). שם גם ממוקם outlet ענק למוצרי אלקטרוניקה - Frys.
מה זה זול? אתם שואלים וודאי וכולם יתחמקו - אז לדוגמה ג'ינסים של Wrangler ב 12 דולר!

טיפ מספר 4: מלונות.
כדאי ורצוי להזמין מלון מראש - אם מזמינים במקום, המחירים גבוהים בהרבה. כדאי לבדוק הכל דרך booking.com כך תקבלו החלטה מושכלת ותהיו עם ראש שקט. אם אין ברשותכם רכב, מלונות רבים מציעים shuttel ים וכך גם תוכלו למצוא כאלה ביציאה משדה התעופה.
בלאס וגאס כדאי לא להזמין מלון ב Strip אלא דווקא כמה שיותר רחוק משם - המחירים ירדו פלאים ותוכלו למצוא אוכל איכותי בזול. גם אם המלון ממוקם בstrip יש לזכור שהרחוב הזה ענק וכדי לראות את העיר במלואה חייבים רכב, הרכבים זולים וגדולים, הבנזין זול. לא לוותר על זה.
גם בניו יורק כדאי לקחת מלון מחוץ לmanhattan - תחסכו המון כסף ותוכלו להגיע לכל מקום בקלות באמצעות מערכת ה subway המצויינת.

טיפ מספר 5: התחבורה.
בעיר ניו יורק פועלת רשת רכבות תחתיות מפותחת מאד, גם הקישור בין הרובעים השונים לבין מנהטן הוא מצויין. כדאי לשקול היטב אם לקחת מלון במרכז העיר או להסתפק בפתרון זול במאות דולרים ב Queens או Brooklyn ולנסוע כל יום 30-40 דקות נוספות.
בלוס אנג'לס ולאס וגאס המרחקים לכל דבר שתרצו הם עצומים, כך שכדאי מאד לשכור רכב.
בסאן פרנציסקו אפשר להסתפק באוטובוסים המקומיים - אך יש לזכור שכשצריך להצטייד במזומן מדוייק ובשטרות כשעולים לאוטובוס. משום מה החליטו שם שלא נותנים עודף.

באתר הבא:
http://darinalex.blogspot.com/2011/05/blog-post_2433.html
יש תיאור מעניין של מישהי שביקרה בניו יורק. גם משם תוכלו לשאוב מידע חיוני וחשוב.

5 Comments

  1. טיסות זולות
    http://www.wallatours.co.il/flights/

    ReplyDelete
  2. זה ממש לא הטיסות הכי זולות. כדאי לבדוק קודם בזאפ - יש להם יכולת להשוות בין חברות נסיעות שונות.

    ReplyDelete
  3. תודה, אלכס. אתה תותח!

    ReplyDelete
  4. טיפים חשובים, גם מומלץ לבדוק הצעות לטיסות ברגע האחרון, תמיד אפשר למצוא דילים זולים משמעותית מהמחיר הרגיל.

    ReplyDelete
  5. מסכימה עם הטיפ לגבי מגורים מחוץ למנהטן. כשביקרתי בניו יורק, שהיתי אצל חברה שגרה בקווינס. תחנת הסאבוויי היתה חמש דקות מהבית והנסיעה למרכז מנהטן ארכה כרבע שעה. האבה יותר משתלם וגם אם מזג האוויר לא מדהים, זה עדיין נוח.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post